Logo
FR EN
NL
Scroll

Menu & zoekfunctie

Krijg hier een overzicht van de site en toegang tot de zoekfunctie

Sferisch menu

Klik hier om op de site te navigeren met het sferisch menu

Belfius, VTM en Q-music bundelen krachten opnieuw in 3de Rode Neuzen Dag

Derde Rode Neuzen Dag, de goeddoelactie van VTM, Qmusic en Belfius, gaat door op 30 november 2018 en zet in op mentaal welzijn van jongeren op scholen. Psychische problemen zijn een dagelijkse realiteit in scholen: 1 op de 2 leerkrachten heeft wekelijks te maken met leerlingen met psychische problemen, zo blijkt uit nieuw onderzoek, uitgevoerd in mei 2018 door iVox bij leerkrachten en leerlingen in Vlaanderen.

Dat is ook de boodschap van VTM-gezicht Koen Wauters in de tv-spot :

Met Rode Neuzen Dag brengen VTM, Q-music en Belfius samen opnieuw een gevoelig onderwerp onder de aandacht. Elke partner ondersteunt de actie vanuit zijn eigen sterkte. VTM zet zijn bekende BV-gezichten in en zorgt voor de uitzending van de grootse slotshow op 30 november 2018. Q-music volgt alles rond Rode Neuzen Dag continu op radio. En Belfius maakt als maatschappelijk geëngageerd bankverzekeraar door het enthousiasme van zijn medewerkers en de verkoop van Rode Neuzen via zijn uitgebreide kantorennetwerk mee het verschil. De actie roept dit jaar ook scholen, leerkrachten en leerlingen op om geld in te zamelen. Dat geld zal verzameld worden in het Rode Neuzen Fonds en gebruikt worden om scholen te ondersteunen die investeren in mentaal welzijn van hun leerlingen.

Waarom zet Belfius haar schouders onder dit project?

Ook dit jaar verleent Belfius graag opnieuw zijn steun aan Rode Neuzen Dag. Dit hartverwarmende initiatief sluit perfect aan bij het DNA van het sociaal-geëngageerde Belfius: kansen geven aan hen die er minder kregen en die het even wat moeilijker hebben. Dat de actie zich dit jaar specifiek richt tot de scholen is voor ons als bevoorrechte partner van de publieke en sociale sector – waaronder dus ook de onderwijssector - nóg een reden te meer om onze schouders onder dit project te zetten. Concreet zal Belfius de actie ondersteunen via de verkoop van Rode Neuzen in zijn uitgebreide kantorennet en acties opgezet door medewerkers. We zijn ervan overtuigd dat zij ook nu weer enthousiast hun schouders zullen zetten onder deze actie. Daar hebben ze immers een neus voor.

Marc Raisière, CEO Belfius

Ben je nu al enthousiast?

Nog even geduld ... Meer concrete details over de organisatie van de verkoop van Rode Neuzen en de opzet van acties door vrijwilligers volgen begin september.