Bij Belfius doen we er alles aan om u de beste diensten en producten te bieden. Maar het kan gebeuren dat dingen niet verlopen zoals u zou willen.
Heeft u een probleem ondervonden en wil u een klacht indienen? Aarzel niet om het ons te laten weten. We zullen uw opmerking zorgvuldig analyseren om u tevreden te stellen en onze diensten en producten te verbeteren.
Hebt u een klacht? Gelieve dan contact op te nemen met uw vaste contactpersoon via uw beveiligde berichtenbox in BelfiusWeb of de BelfiusWeb App. Zo kan u de meeste problemen oplossen.
Leverde dit gesprek geen oplossing op?
Leverde het gesprek geen oplossing op?
Om wettelijke redenen en om de kwaliteit van de service te controleren kunnen telefoongesprekken opgenomen worden. Voor meer informatie over ons privacybeleid kan u terecht op belfius.be/privacycharter.
Online |
|
|
|
Telefonisch |
+32 2 222 12 02 |
Schriftelijk |
Belfius Bank |
Om uw aanvraag snel te behandelen en u optimaal en individueel bij te staan, kennen we graag volgende gegevens:
We onderzoeken uw klacht grondig en objectief om een oplossing te vinden. Hiervoor doen we een beroep op de ervaring en kennis van onze medewerkers in de diverse bancaire domeinen.
Aangezien de dienst Klachtenbeheer onafhankelijk werkt van de afdelingen voor de ontwikkeling, commercialisering, distributie en het beheer van producten en diensten van Belfius, behandelen we uw klacht neutraal. Bovendien houden we ons strikt aan onze discretieplicht.
Als de voorgestelde oplossing van de dienst Klachtenbeheer niet voldoet aan uw verwachtingen, dan kan u steeds uw klacht schriftelijk overmaken aan de Negotiator. Die behandelt uw klacht in beroep om tot een redelijke oplossing te komen die rekening houdt met de standpunten van alle betrokken partijen.
Online |
|
Schriftelijk |
Belfius Bank |
|
Gaat u niet akkoord met de voorgestelde oplossing van Belfius of de Negotiator? Dan kan u schriftelijk in beroep gaan bij volgende instanties:
Deze 2 onafhankelijke diensten gaan samen met u en de bank of verzekeringsmaatschappij op zoek naar een oplossing die alle partijen tevreden stemt.
Tip: u neemt het best eerst contact op met de dienst Klachtenbeheer, omdat Ombudsfin en de Ombudsman van de Verzekeringen doorgaans deze dienst raadplegen alvorens uw dossier te behandelen.
Website |
|
Schriftelijk |
Ombudsman |
|
|
Telefonisch |
+32 2 545 77 70 |
Website |
|
Schriftelijk |
Ombudsman van de Verzekeringen |
|
|
Telefonisch |
+32 2 547 58 71 |