We zijn het eerste merk in Europa dat een product op de markt brengt met vers vlees. En er was duidelijk vraag naar gezonde dierenvoeding. Toen we ons product voor de eerste keer voorstelden aan het grote publiek, wonnen we meteen een prijs voor meest innovatieve merk. Dat gaf een ongelooflijke boost. Soms ontvangen we zelfs oprechte liefdesbrieven van onze klanten die jarenlang op zoek waren naar de juiste voeding voor hun huisdieren, en er nu eindelijk gevonden hebben.
Onze ambitie is om het meest duurzame dierenvoedingsmerk ter wereld te worden. Onze verpakkingen zijn 100% biologisch afbreekbaar. En ondertussen lanceerden we ook al plantaardige voeding met een voedzame mix van verse groenten en fruit. Zo kunnen we onze CO2-uitstoot – voor 86% afkomstig van het verse vlees – nog aanzienlijk verminderen. Studies bewijzen dat vlees niet noodzakelijk is voor honden. Plantaardige dierenvoeding is wat ons betreft de toekomst. Want ook een gezondere planeet is beter voor de dieren.
Onze dierenliefde gaat verder dan enkel onze eigen dieren. We zien het als onze maatschappelijke verantwoordelijkheid om ook iets terug te geven aan andere dieren, die het minder goed hebben. Via onze Edgar & Cooper Foundation schenken we jaarlijks 1% van onze omzet aan diverse projecten over de hele wereld, die dierenleed aanpakken. In Afghanistan en Malawi bijvoorbeeld investeren we massaal in het bestrijden van hondsdolheid met vaccinaties, wat niet alleen honden- maar ook mensenlevens redt.
Als ondernemer moet je doorzetten en heel wat obstakels overwinnen. Je moet investeerders en banken overtuigen en daarna de eerste klanten. En je gaat vaak afgewezen worden voor je de eerste ‘ja’ krijgt. Maar je moet vasthouden aan je visie, geloven in je eigen verhaal. En er plezier in hebben. Ondernemen geeft enorm veel energie. Nieuwe mensen ontmoeten, teams samenstellen, talent verzamelen en samen ambitieuze doelen realiseren. En overwinningen vieren, natuurlijk.
Meer weten over Edgard & Cooper? Bezoek dan de website.