Wilt u de alsmaar complexere vragen van uw klanten nog beter kunnen beantwoorden en vraagt u zich af of u dan best alleen werkt of geassocieerd?
In een associatie werken | Alleen werken |
---|---|
Voordelen |
|
Diepgaande specialisering mogelijk | Persoonlijke betrokkenheid bij al uw opdrachten |
Grotere beschikbaarheid voor uw klanten | Hechte relaties met uw klanten |
Dankzij de gemeenschappelijke middelen minder uitgaven voor uitrusting (materieel, software enz.), snellere uitvoering van de opdrachten | Persoonlijke aanpak van problemen |
Optimalisatie van de lasten | Eenvoudig beslissingsproces |
Groter netwerk | Geen verantwoording af te leggen aan collega’s |
Nadelen |
|
Meer potentiële bronnen van slecht functioneren, bv. slechte verstandhouding tussen vennoten | Professioneel isolement |
Verantwoording moeten afleggen aan collega’s | Moeilijkheden om alle vragen van al uw klanten te beantwoorden |
Strikte verdeling van de dossiers: 1 klant/medewerker | Moeilijkheden om alle verplichtingen tijdig na te komen |
Onevenwicht in de baten en lasten | Beperkte investeringen bij gebrek aan middelen |
Continuïteit bij langdurige afwezigheid | |
Aangepaste oplossingen om tegen de minste kost op te starten
Bij de opstart van uw boekhoudkantoor is de beroepsfederatie uw ideale partner. Ze zorgt ervoor dat u zo snel mogelijk van start kunt gaan. Maar aan het administratieve luik zit ook een bancair kantje: de allereerste stap is het openen van een professionele betaalrekening. Daarna gaat u best even na wat u allemaal nodig hebt om uw dagelijkse verrichtingen makkelijk uit te voeren.
Bij elk type investering hoort een aangepaste kredietformule:
Neem contact op met uw Business Banking-specialist om samen te bepalen welke formule het meest geschikt is voor uw kabinet. Aan de scherpste prijs.