Klantenservice belfius

Hoe vraag ik mijn pincode aan via sms voor mijn nieuwe kaart?

Detail

U ontvangt een nieuwe pincode als u na een blokkering een nieuwe kaart ontvangt. Dit is niet het geval wanneer u een duplicaat aanvraagt, of wanneer uw kaart wordt hernieuwd. 
 
U ontvangt deze code per sms als uw huidig gsm-nummer correct is doorgegeven aan Belfius. Het moet een Belgisch nummer zijn en uw telecomoperator moet operationele berichten aanvaarden (wat niet het geval is bij Lycamobile).
 
Lees de instructies in de brief van uw nieuwe kaart. Daarin staat een activatiecode vermeld. Deze moet binnen een termijn van 3 maanden per sms naar 8896 gestuurd worden vanaf uw eigen gsm-nummer dat aan Belfius is doorgegeven. 
Deze code is uniek. Bewaar hem goed, want hij kan niet opnieuw worden verzonden als u hem verliest. Na het verzenden van uw sms met de activatiecode, ontvangt u een sms met uw nieuwe pincode. Soms kan er enige vertraging optreden bij het verzenden. 
 
U heeft uw code ontvangen?
Vergeet uw kaart niet te activeren door een transactie uit te voeren met uw nieuwe pincode en, voor de veiligheid, verwijder het ontvangen bericht van Belfius met uw nieuwe pincode. 
 
Heeft u problemen bij het ontvangen van uw code? 
U kan uw nieuwe pincode consulteren via de Belfius Mobile app. Niet mogelijk via de app? Vraag onmiddellijk een nieuwe pincode aan in het kantoor en vergeet uw identiteitskaart niet. 
Als u niet naar het kantoor kan gaan, contacteer uw kantoor of stuur hen een bericht.
 
Andere veel gestelde vragen:
 
Hoe wijzig ik mijn persoonlijke gegevens?
Hoe kan ik de toestemming geven om berichten via e-mail of GSM te ontvangen?