Het kan gebeuren dat uw bankkaart wordt ingeslikt door een geldautomaat. Dit is pijnlijk, maar het is eigenlijk een vorm van bescherming.
Situaties wanneer de kaart kan worden ingeslikt
Wat kan ik doen?
Als de geldautomaat zich bevindt is in een kantoor dat open is, moet u rechtstreeks contact opnemen met het betreffende kantoor (niet met uw bank).Als het een Belfius-kantoor is, controleer dan de openingsuren met of zonder afspraak op belfius.be/kantoorOm uw kaart terug te krijgen, moet u uw identiteit bewijzen.
Als onmiddellijke teruggave van uw betaalkaart onmogelijk is (gesloten kantoor of buiten het kantoor), blokkeer dan uw kaart via Card Stop online of telefonisch, net zoals in geval van verlies of diefstal.Daarna ontvangt U een nieuwe kaart en een nieuwe PIN-code.
Hoe wordt u geïnformeerd wanneer uw Belfius-kaart is ingeslikt?
U kunt een gratis sms ontvangen om u te verwittigen dat uw Belfius-kaart is ingeslikt door dit type bericht te activeren