Klantenservice belfius

Mijn kaart is verdwenen. Hoe kan ik deze tijdelijk blokkeren en deblokkeren als ik ze heb teruggevonden?

Detail

Bent u uw kaart kwijt (debet, Visa, Mastercard® Credit, Prepaid of Debit)? Blokkeer ze tijdelijk uit veiligheidsoverwegingen.
Als u uw kaart binnen 14 dagen terugvindt, kan u deze deblokkeren en opnieuw gebruiken. Na deze periode wordt uw kaart definitief geblokkeerd en ontvangt u een nieuwe kaart met een nieuwe pincode.
In geval van verlies, diefstal of frauduleus gebruik van uw kaart (fysiek of virtueel), blokkeert u deze onmiddellijk via Card Stop.

U kan uw kaart tijdelijk blokkeren:

Vervolgens

  1. klik op de kaart die u wil blokkeren. Hebt u meerdere kaarten, schuif dan met uw vinger tot de gewenste kaart.
  2. zodra de kaart is gekozen, sleep de knop in het grijze gebied rechts opzij naast Mijn kaart tijdelijk blokkeren
Om uw geblokkeerde kaart te deblokkeren:
  1. klik op de kaart die u wil deblokkeren. Hebt u meerdere kaarten, schuif dan met uw vinger tot de gewenste kaart.
  2. naast Mijn kaart tijdelijk blokkeren, schuif de rode knop naar links 
  3. onderteken de transactie met uw 5-cijferige geheime code

Vervolgens

  1. selecteer de kaart die u wil blokkeren
  2. onder Mijn kaart blokkeren, klik op Doorgaan 
  3. bij Blokkeer uw kaart tijdelijk, versleep de witte stip naar rechts (het rode veld wordt groen)
Om uw geblokkeerde kaart te deblokkeren:
  1. kies de kaart die u wil deblokkeren 
  2. bij Mijn kaart blokkeren > klik op Doorgaan 
  3. onder Blokkeer uw kaart tijdelijk, sleep de witte stip in het groene gebied naar links 
  4. onderteken de transactie met de kaartlezer