Klantenservice belfius

Hoe bekom ik een attest identificatie rekening (RIB)?

Detail

U kan als particuliere en/of professionele klant een RIB-attest (Relevé d'Identité Bancaire) aanvragen via uw Belfius Mobile app of op uw computer via Belfius Direct Net. Dit kan voor een betaalrekening, een spaarrekening, een termijnrekening en een effectendossier. Het attest is mogelijk in het Nederlands, Frans, Engels of Duits.

U kan een attest aanvragen:

Vervolgens
 
  1. selecteer de juiste rekening
  2. kies de gewenst taal van het attest
  3. uw attest wordt geopend

Voor een betaal- of spaarrekening

Vervolgens
 
  1. selecteer de juiste rekening
  2. onder Attest identificatie rekening, kies de taal van het attest
  3. klik op de knop Attest bewaren en/of Afdrukken
  4. uw attest wordt geopend in PDF-formaat

Voor een termijnrekening of effectendossier

Vervolgens
 
  1. klik op Selecteren en kies Kenmerken beheren
  2. onder Attest identifcatie rekening, kies de taal van het attest
  3. klik op de knop Attest bewaren en/of Afdrukken
  4. uw attest wordt geopend in PDF-formaat

Indien u het zelf niet kan aanvragen, neem dan contact op met uw Belfius-kantoor
Hiervoor kunnen kosten worden aangerekend. Consulteer hiervoor onze Tarieven (rubriek Opzoekingskosten).
 
Andere veel gestelde vraag:
 
Wat is een attest identificatie rekening (RIB)?