Klantenservice belfius

Ik ben het slachtoffer van fraude. Wat moet ik doen?

Detail

* We vernieuwen onze app regelmatig om u de beste gebruikerservaring te bieden. Het kan dus zijn dat onze app er intussen een beetje anders uitziet.

Wat kunt u eerst zelf doen?

Blokkeer uw kaarten

Blokkeer uw rekening

  • Blokkeer uw rekening om ervoor te zorgen dat er geen verdere frauduleuze verrichtingen meer kunnen gebeuren. Dit kan u doen:

Blokkeer de toegang van derden tot uw Belfius Mobile-app

Contacteer Belfius Fraude

Dringend hulp nodig bij fraude?
 
Bel Belfius Fraude: +32 (0)2 222 46 00 (24u/24 - 7d/7 bereikbaar - enkel voor Belfius klanten)

Wat moet u na uw contact met Belfius Fraude zelf nog doen?

Twijfelt u of een verrichting frauduleus is?
 
Wist u dat het rekeningnummer bij bepaalde overschrijvingen automatisch wijzigt? Lees er hier meer over!  
 
De naam van de handelaar van een kaarttransactie komt ook niet altijd overeen met de handelaar zoals u die kent.  
 
U ontving een verdachte e-mail, sms of oproep maar gaf geen informatie door? Lees hier na wat u kan doen om deze poging tot phishing te melden.