Klantenservice belfius

Waarom blokkeert Worldline mijn krediet-, prepaid- of Mastercard® Debit-kaart?

Detail

Worldline, die instaat voor de veiligheid van betalingen met uw kaart, kan beslissen om uw kaart tijdelijk te blokkeren. Dit gebeurt bij een vermoeden van misbruik van uw kaart of in geval van oplichting. Dit is louter preventief om u te beschermen tegen eventueel misbruik. Worldline brengt u op de hoogte: 

U kan de instellingen voor de gegevens van uw mobiele telefoon controleren en wijzigen:

Ten einde de situatie te evalueren, vraagt Worldline om contact op te nemen met hun klantendienst 
Instructies die u moet volgen als u Worldline belt:
  1. maak uw taalkeuze: 1 voor Frans, 2 voor Nederlands en 3 voor Engels
  2. kies vervolgens optie 1 om uw snel-code in te geven
  3. geef de snel-code in, vermeld in sms of brief
  4. u wordt doorgeschakeld naar de fraude preventie afdeling.
Een medewerker van Worldline zal samen met u de laatste aankopen met uw kaart overlopen. Als blijkt dat alles normaal is, wordt uw kaart meteen weer bruikbaar. Anders moet u uit voorzorg uw kaart blokkeren via Card Stop, zoals bij verlies of diefstal van uw kaart. 
U krijgt dan een nieuwe kaart toegestuurd met een nieuw kaartnummer en een nieuwe pincode. Het is niet nodig om alle kaarten die aan uw betaalrekening zijn gekoppeld (bijvoorbeeld: kaart op naam van uw partner) te blokkeren. Vraag Worldline om advies.       
 
Goed om weten
Bent u in het buitenland en u heeft geen andere kaart of cash geld mee? VISA kan mogelijk een regeling treffen. Houders van een Visa-kaart of Visa Business Gold (Prepaid)-kaart kunnen contact opnemen met Visa (Visa Global Emergency Assistance Services).
 
Andere veelgestelde vragen: