Klantenservice belfius

Mijn kaart is verloren of gestolen. Hoe kan ik deze blokkeren via Card Stop?

Detail

U hebt uw kaart (debetkaart, Visa, Mastercard® Credit, Prepaid of Debit) verloren of ze is gestolen. Blokkeer deze onmiddellijk via Card Stop.

Herkent u een transactie met uw kaart niet? Volg de instructies onder de rubriek fraude.

Wanneer u uw kaart misplaatst heeft en deze even niet terugvindt, blokkeer deze dan tijdelijk terwijl u probeert ze terug te vinden. 

U kan uw kaart blokkeren via Card Stop:

Vervolgens

  1. select uw kaart
  2. klik op Mijn kaart definitief blokkeren (Card Stop) > Mijn kaarten blokkeren
  3. klik op de kaart die u wil blokkeren
  4. scroll omlaag op het scherm en druk op het V symbool om te bevestigen
  5. controleer het verzendingsadres van elke kaart die u blokkeert
                   - als het adres correct is, druk op Bevestigen
                   - is uw adres gewijzigd en staat dit al ingeschreven in het Rijksregister, klik dan op Update
                   - als u de kaart van iemand anders blokkeert en deze persoon heeft toegang tot de Belfius Mobile app, ontvangt hij/zij een sms en een bericht in de app om zijn/haar adres te bevestigen
  6. procedure verder vervolgen

Vervolgens

  1. select uw kaart
  2. onder Mijn kaart blokkeren, klik op Doorgaan 
  3. bij Blokkeer uw kaart definitief (Card Stop), klik op Kaart blokkeren
  4. controleer het verzendingsadres van elke kaart die u blokkeert
                   - als het adres correct is, druk op Bevestigen
                   - is uw adres gewijzigd en staat dit al ingeschreven in het Rijksregister, klik dan op Update 
                   - 
    als u de kaart van iemand anders blokkeert en deze persoon heeft toegang tot Belfius Direct Net, ontvangt hij/zij een sms en een bericht in Belfius Direct Net om zijn/haar adres te bevestigen
  5. procedure verder vervolgen 

Andere mogelijkheid:
Per telefoon op +32 (0)78 170 170 (24u/24 en 7d/7)

Hadden onbekenden mogelijk toegang tot uw Belfius Mobile-app, contacteer dan Belfius Fraude op +32 (0)2 222 46 00.

Andere veel gestelde vraag:
Waar en wanneer ontvang ik mijn nieuwe kaart en geheime pincode?