De passie achter het ondernemer­schap van
Emna Everard

 
 
 

Wat mij drijft? Me via mijn onderneming inzetten voor zaken die me nauw aan het hart liggen: gezondheid en het milieu. Ik wil mensen stimuleren om beter te zorgen voor zichzelf én de planeet. Door hen gezonde voeding en milieuvriendelijke producten aan te bieden, en ervoor te zorgen dat deze producten goedkoper zijn dan in biowinkels. Zodat het voor iedereen betaalbaar is om gezond te leven.

 

Een maatschappelijke impact hebben, dat is mijn droom.

Als we willen dat toekomstige generaties kunnen leven op een bewoonbare planeet, moeten we nu handelen tegen de klimaatopwarming en onze manier van consumeren veranderen. Tijdens mijn opvoeding leerde ik wat goed is voor onze gezondheid en de planeet. Niet iedereen heeft dat geluk. Met Kazidomi wil ik dat veranderen door de aankoopbeleving te vereenvoudigen, enkel de beste producten aan te bieden en die toegankelijk te maken voor een zo groot mogelijk publiek. Zo berust ons bedrijfsmodel op een abonnementsysteem, waarmee de klant een lagere prijs betaalt in vergelijking met traditionele winkels.

Ik heb altijd al mensen willen helpen met die duurzame transitie. Ik wil mijn stempel drukken op de gezondheid en het milieu, op grote schaal. Als ondernemer kan ik daartoe bijdragen. Mijn droom is niet om aan het hoofd te staan van een grote onderneming met veel werknemers. Het is mijn droom om een maatschappelijke impact te hebben. Om het verschil te maken voor mensen en onze planeet.

Jonge ondernemers zijn geëngageerde ondernemers.

Ik zou nooit een onderneming kunnen oprichten zonder maatschappelijk doel. Bijdragen aan een betere wereld is een essentieel onderdeel van mijn ondernemersgeest, en dat geldt voor heel wat geëngageerde ondernemers van mijn generatie. Het gaat niet goed met de wereld, en daar moeten we allemaal iets aan doen, ook de ondernemers.

Als ondernemer moet je veerkrachtig zijn. Een stap terug kunnen zetten, een andere richting inslaan, soms zelfs van nul beginnen… Veel dingen die ik in het begin deed, heb ik achteraf bijgestuurd, en dat doe ik nu nog altijd. Want de markt evolueert en behoeften veranderen. Bij het oprichten van een onderneming is het van het allergrootste belang de behoeften van klanten te achterhalen. En aangezien consumptiegewoonten tegenwoordig razendsnel veranderen, moeten we ons daar voortdurend aan aanpassen.

Dankzij dat alles heb ik dingen gevonden die zinvol zijn voor mij. En ik ben ervan overtuigd dat ik als onderneemster en bedrijfsleidster samen met mijn teams een rol te spelen heb, om mensen te helpen anders te kijken naar hun huidige keuzes en consumptiegewoonten en stukje bij beetje te bouwen aan een meer duurzame toekomst.

Meer weten over Kazidomi? Bezoek dan de website.

Over Emna Everard

  • 30 jaar
  • Richtte in 2016 Kazidomi op, een onlinewinkel van biologische en verzorgingsproducten tegen lage prijzen
  • Werd verkozen tot onderneemster van het jaar in 2019