De passie achter het ondernemerschap van
Hanne Deneire
Mijn dagelijkse trigger? Ik wil zo veel mogelijk impact hebben. Voor mij start goed ondernemerschap bij de vraag: wat wil ik de maatschappij geven? In mijn geval luidt het antwoord: ik wil mensen – van peuters en hoogbegaafde kinderen tot volwassenen en dementerende bejaarden – met behulp van muziek verbinden. Ervoor zorgen dat ze door muziek meer zichzelf kunnen zijn en makkelijker met anderen kunnen connecteren. Die sociale impact is voor mij het allerbelangrijkste.
Ik was nog maar uit de pampers of de muziekmicrobe had me al te pakken. Ik ontdekte welke schoonheid muziek in deze wereld kan brengen. Toen ik 6 was, nam ik de andere vriendjes op straat mee op sleeptouw om choreografieën samen te stellen. Op mijn 13e wou ik al een opera componeren. En op mijn 16e ontwaakte de pedagoog in de kunstenaar. Zo ben ik beginnen lesgeven aan hoogbegaafde kinderen die met een depressie en suïcidale gedachten worstelen. Ik herinner me dat rond mijn 19 jaar kinderpsychologen en -psychiaters op me afstapten: ‘Maar hoe doe jij dat toch, om kinderen zo uit hun isolement te halen?’ Op míjn manier heb ik veel mensen en kinderen ‘out of the box’ begeleid. Daar liggen de grondvesten van House of Music. Om maar te zeggen, de onderneming is eigenlijk ontstaan uit pure passie als kunstenaar en uit liefde voor de pedagogie.