Eigenlijk ben ik nogal toevallig in de verzekeringswereld gerold. Na mijn studies tot handelsingenieur, solliciteerde ik eerder toevallig voor mijn eerste job bij een verzekeringsmaatschappij. Ik dacht toen bij mezelf: ‘wat ga ik aanvangen in die branche?’. Maar al snel werd me duidelijk voor welke uitdagingen de sector stond en welke opportuniteiten er lagen. Er beweegt enorm veel in de verzekeringswereld, niet enkel op wetgevend en technologisch vlak, maar ook rond klantenbeleving. De focus op hoe klanten verzekeringen willen ervaren, bestond 20 jaar geleden niet. Toen zag men enkel een contract en keek men niet naar wat erachter zat. Onze klanten helpen bij die transities is nu net waar wij als bedrijf heel hard op inzetten.
Ik heb het geluk gehad om samen met mijn 4 medeoprichters onze ervaringen en krachten te kunnen bundelen en onze pijlen enkel en alleen op de verzekeringswereld te richten. Met lokale mensen, die de Belgische markt en verzekeringsproducten door en door kennen. Zo zag Ensur in 2014 het daglicht. We zien het als onze missie om maatschappijen de helpende hand te reiken bij al die nieuwe evoluties en trends.
Transformeren is eigenlijk de constante rode draad in ons verhaal. Zo helpen we onze klanten om mee te surfen op de digitale golf, die zich volop aan het doorzetten is. Ze rekenen ook op onze kennis om Europese regelgevingen op een pragmatische manier in hun processen, applicaties en producten in te lassen. Daarnaast woedt er al enkele jaren een consolidatieslag in de verzekeringswereld en staan we verzekeraars bij om portefeuilles in te schatten bij eventuele overnames. ‘Wat betekent de overname voor mijn organisatie? Welke gevolgen zijn er voor mijn IT-systemen? Welke migratiestrategie volgt men best?’ We hebben alle knowhow in huis. En indien nodig gaan we ook mee in de modder staan, om samen tot resultaat te komen. Dat geeft ons echt voldoening, elke dag opnieuw.
Verzekeringen een slecht imago? Dat zou ik niet zozeer stellen. Wel belangrijk om van bij de start klanten goed te informeren en alles transparant te maken. Zodat ze echt goed weten wat ze mogen verwachten van hun verzekeringspolis. De technologie helpt ons hierbij, waarbij we op basis van data concreet aantonen of men onder- of eerder oververzekerd is. Opnieuw die transparantie.
Meer weten over Ensur & thewave? Bezoek dan de website.