BD service desk

Uw bankverrichtingen op het internet in alle veiligheid

Configureer mijn veiligheid Aanvragen


Zowel met uw Belfius-app als met Belfius Direct Net doet u uw bankverrichtingen in een volkomen veilige omgeving waarin alle communicatie met uw bank is versleuteld. Uw persoonlijke toegang is er gewaarborgd door de ondertekening via uw kaartlezer of itsme op Belfius Direct Net en via uw geheime code, gezichtsherkenning (Face Unlock/Face ID) of vingerafdrukherkenning (Fingerprint/Touch ID) op Belfius Mobile.

We hebben allemaal samen een rol te spelen tegen de toename van online fraude en pogingen tot phishing. Wij van onze kant waken over uw veiligheid en u kan zeker bijdragen door bepaalde gegevens (geheime codes van uw kaarten en codes van uw kaartlezer) niet door te geven. Ook door aanvullende veiligheidsfilters in te stellen.

Opgelet!


Hebt u een verdachte e-mail, sms of telefonische oproep ontvangen? En lijkt dit bericht van Belfius te komen?

Laten we samen phishing bestrijden. Volg onze tips!

  • Allereerst afspraak in uw Belfius-app of Belfius Direct Net waar u een passende oplossing voor uw probleem zal vinden. Bekijk gerust de FAQ "Fraude" voor meer details.

  • Telefoon, e-mail, sms, chat... Deel nooit uw geheime code of paswoord! Belfius zal u ook nooit naar vertrouwelijke gegevens vragen. Hetzelfde geldt voor codes gegenereerd door uw kaartlezer of uw itsme-app.

Stuurt een naaste u een bericht?

Krijgt u een bericht van een vriend zogezegd in moeilijkheden die u een dringende overschrijving vraagt? Contacteer die persoon dan autonoom: via een ander kanaal dus dan het ontvangen bericht. Zo weet u meteen waar u aan toe bent.

Tips & Tricks

Hebt u een e-mail ontvangen die van Belfius lijkt te komen?


Lees hem aandachtig voor u iets doet. Ziet hij er verdacht uit? Klik niet op de links, open de bijlages niet en antwoord niet. Reminder: van ons krijgt u nooit e-mails waarin we naar codes of persoonsgegevens vragen.

Hebt u een telefonische oproep ontvangen die van Belfius lijkt te komen?


Geef nooit uw geheime code, paswoord, persoonsgegevens of rekeningnummer door. Evenmin uw codes gegenereerd door uw kaartlezer of uw itsme-app. Reminder: we vragen u nooit naar codes of persoonlijke gegevens via telefoon, maar enkel via onze volledig beveiligde kanalen.

Wist u dat u uw veiligheidsinstellingen zelf kan aanpassen?


Laten we samen phishing bestrijden. Hier de functies die u kan personaliseren:

Overschrijvingen naar het buitenland

Europese domiciliƫringen

Betalingen zonder te tekenen

Alerts bij een overschrijving naar het buitenland

De instellingen van uw kaarten (debet, krediet of prepaid)

Betaallimieten

Configureer mijn veiligheid Aanvragen