Wil u toegang tot BelfiusWeb?

 

Ontdek hoe u BelfiusWeb elektronisch of op papier aanvraagt.

 

Wat moet u weten voordat u de aanvraag indient?

  • De aanvraag moet ondertekend worden door perso(o)n(en) met handtekeningsbevoegdheid voor het dagelijks beheer.
  • BelfiusWeb-gebruikers die toegang hebben als ondertekenaar, moeten een rol als mandataris op de betrokken rekeningen hebben. We verzoeken u dit door uw Personal Servicing Officer te laten nakijken.
  • Elke BelfiusWeb-gebruiker heeft automatisch toegang tot de BelfiusWeb App, te activeren via BelfiusWeb op uw pc.

Lees vooraf het reglement van BelfiusWeb

Uw aanvraag kan op 2 manieren:

1. Aanvraag via Smarty

Vervolledig en onderteken online uw aanvraag. We raden u deze eenvoudige en snelle methode aan.
Start Smarty

  • Maak uw nieuw abonnement aan en stel een hoofdgebruiker in

     

    1. Kies ‘Nieuwe gebruiker BelfiusWeb’ in de rubriek ‘E-banking’.
    2. Stel een hoofdgebruiker in en geef hem/haar de rol van Master User, zodat hij/zij de toegang voor alle gebruikers in uw entiteit kan beheren.
    3. Kies ervoor om de gebruiker persoonlijke toegangen te verlenen of enkel toegang tot de historiek van zijn/haar kaarten (CardViewer)
      • Wil u elektronische afschriften en lijsten ontvangen in BelfiusWeb? Vermeld in uw aanvraag tot welke documenten de gebruiker toegang krijgt.
    4. Bevestig de aanvraag nadat u alle nodige informatie hebt ingevuld.
    5. U ontvangt een e-mail om de aanvraag te ondertekenen met:
      • eID kaartlezer OF itsme
    6. Zodra uw aanvraag is verwerkt, zal uw Personal Servicing Officer u hiervan op de hoogte stellen.
  • Voeg een gebruiker toe aan een bestaand abonnement

     

    1. Kies ‘Nieuwe gebruiker BelfiusWeb’ in de rubriek ‘E-banking’.
    2. Indien deze persoon de toegangen moet beheren van alle gebruikers van uw entiteit via BelfiusWeb, stel hem/haar dan in als Master User.
    3. De gebruiker kan dezelfde toegangen als een bestaande gebruiker of aangepaste toegangen krijgen, of enkel toegang tot de historiek van zijn/haar kaarten (CardViewer).
      • Moet deze gebruiker afschriften en lijsten via BelfiusWeb ontvangen? Vermeld in uw aanvraag tot welke documenten de gebruiker toegang krijgt.
    4. Bevestig de aanvraag nadat u alle nodige informatie hebt ingevuld.
    5. U ontvangt een e-mail om de aanvraag te ondertekenen met:
      • eID kaartlezer OF itsme
    6. Zodra uw aanvraag is verwerkt, zal uw Personal Servicing Officer u hiervan op de hoogte stellen. De door u aangewezen Master User kan vervolgens alle andere nieuwe gebruikers autonoom toevoegen in BelfiusWeb.
  • Geef een gebruiker toegang tot PaPyRuS

     

    1. Kies ‘Aanvragen PaPyRuS’ in de rubriek E-banking, zodat de entiteit de elektronische afschriften en lijsten kan ontvangen in BelfiusWeb.
    2. Geef aan welke documenten u elektronisch wil ontvangen. Let op: enkel de documenten die beschikbaar zijn na de activering van de dienst PaPyRuS zullen beschikbaar zijn en 10 jaar bewaard blijven.
    3. Bevestig uw aanvraag nadat u alle nodige informatie hebt ingevuld.
    4. U ontvangt een e-mail om de aanvraag te ondertekenen met:
      • eID kaartlezer OF itsme
    5. Zodra uw aanvraag is verwerkt, zal uw Personal Servicing Officer u hiervan op de hoogte stellen.

 

2. Aanvraag via papieren formulieren (pdf)

  • Maak uw nieuw abonnement aan en stel een hoofdgebruiker in

     

    Vul volgende pdf-formulieren in, laat ze ondertekenen door de rechthebbenden en stuur ze naar uw Personal Servicing Officer, samen met een recto-versokopie van de identiteitskaart van elke gebruiker.  

    • De kaderovereenkomst voor het aanvragen van het gebruik van het BelfiusWeb-platform. Vul op de 2e pagina de gegevens in van één of meerdere medewerkers die toegangen en volmachten zelfstandig kunnen beheren. 
    • Bepaal de toegangen van elke gebruiker: standaardtoegang of uitgebreide toegang
  • Voeg een gebruiker toe aan een bestaand abonnement

     

  • Geef een BelfiusWeb-gebruiker toegang tot PaPyRuS

     

De nieuw aangemaakte BelfiusWeb-gebruiker ontvangt in 3 afzonderlijke zendingen

  • een kaartlezer op het adres van de entiteit 
  • een toegangskaart voor BelfiusWeb op het adres van de entiteit 
  • de pincode van de BelfiusWeb-kaart op zijn/haar persoonlijk adres.

Hoe vlot van start gaan in BelfiusWeb met deze 3 items?

  • Hier vindt u alles wat u moet weten.

Hoe installeert u de Belfius Card Reader?

 

Hulp nodig?

Hebt u problemen met een van onze applicaties? Onze medewerkers staan voor u klaar op 02 222 87 20.