Belfius Phone Banking

White-line

   

 

Waarom Belfius Phone Banking kiezen?

Eenvoudig

Er is geen internetverbinding nodig, een gewone telefoon volstaat

Gratis

U krijgt gratis toegang tot een hele resem bankdiensten

Praktisch

U beheert uw rekeningen met uw telefoon, waar en wanneer u maar wil, 24/7

Veilig

Ù beveiligt uw verrichtingen dankzij uw geheime code (5 cijfers)

Goed om te weten

  • Maximumbedragen voor uw betalingen

    Overschrijvingen in EURO (naar een Belgische rekening)

      Minderjarigen 6-15 jaar Minderjarigen 16-17 jaar Meerderjarigen
    Overschrijving naar een derdenrekening of tussen uw eigen rekeningen €100 per week Max. €2.500 per verrichting
    Max. €3.750 per week
    Max. €2.500 per verrichting
    Max. €12.500 per week
  • Waarom Belfius Phone Banking gebruiken?


    • U hoeft niet meer langs te gaan bij uw kantoor.
    • U doet zelf telefonisch uw bankverrichtingen, die onmiddellijk uitgevoerd worden.
      • Raadpleging van saldi en bewegingen op de rekeningen die aan uw abonnement gekoppeld zijn
      • Overschrijving met of zonder memodatum
      • Overdracht tussen betaal- en spaarrekeningen
      • Doorlopende betalingsopdracht: creëren, bekijken, wijzigen, annuleren
      • Nuttige telefoonnummers
      • Wijziging geheime code
    • U hebt 24 uur op 24 en 7 dagen op 7 toegang tot Belfius Phone Banking. Overal, zelfs in het buitenland.
  • Hoe abonneer ik mij op Belfius Phone Banking?


    • Telefonisch op 02/222 72 00 : Belfius stuurt meteen een geheime code per post. Het contract ligt klaar ter ondertekening in je Belfius-kantoor. Na ondertekening kunt u Belfius Phone Banking gebruiken met de ontvangen code.
    • In een kantoor : u vult de aanvraag in en ondertekent ze.
    • Zodra u uw geheime code in de bus vindt, kunt u Belfius Phone Banking gebruiken.
    • Voorwaarden
      • U moet een betaal- of spaarrekening hebben bij Belfius, of er volmacht over hebben
      • De aan Belfius Phone Banking gekoppelde rekeningen mogen niet geblokkeerd zijn
      • Elke (mede)houder moet autonoom kunnen handelen
  • Hoe werkt Belfius Phone Banking?


    • U hebt een telefoon met toetsen of een gsm nodig
    • Bel 02/222 72 00
    • Kies de gewenste optie
  • Welke toets voor welke functie?


    TOETS 1
    U raadpleegt de saldi en bewegingen op de rekeningen die aan uw abonnement gekoppeld zijn.
    • Betaalrekening
    • Spaarrekening
    • Budgetline
    • Comfortline
    TOETS 2
    U voert uw verrichtingen uit op de rekeningen die aan uw abonnement gekoppeld zijn.
    • Overschrijvingen van de betaal- naar de spaarrekening en omgekeerd
    • Overschrijving van uw betaalrekening naar een externe rekening
    • Snelle overschrijving (zonder dat de transactie herhaald wordt)
    • Schrapping van toekomstige overschrijvingen van de betaal- of spaarrekening
    • Beheer van doorlopende betalingsopdrachten: creatie met vaste maandelijkse bedragen, wijziging van het bedrag, schrapping, verzoek tot printen op een rekeninguittreksel
    TOETS 3
    U doet uw verrichtingen op een andere rekening
    • Eens het rekeningnummer is ingevoerd waarmee u wilt werken, gaat de bank na of u er een rol op hebt. Als dat het geval is, hebt u toegang tot het menu om de saldi en bewegingen op de rekening te bekijken en om de rekening te beheren (overschrijvingen, doorlopende opdrachten en domiciliëringen).
    TOETS 4
    • Wij bellen u binnen 30 minuten terug
    TOETS 5
    • Wijziging van uw geheime code
    TOETS 6
    • Nuttige informatie
    • Aanvraag van een lijst van de aan uw abonnement gekoppelde rekeningen
    • Informatie over de tarieven voor de verrichtingen via Belfius Phone Banking
    • Nuttige telefoonnummers

U hebt een smartphone?

Maak u het leven makkelijker met uw Belfius Mobile app!

Lees er alles over