Maak het uzelf en uw klanten makkelijker: kies voor digitaal en mobiel betalen! Snel, eenvoudig en veilig. Door de shopervaring van uw klanten te verbeteren, geeft u bovendien uw verkoop een boost.
#1 Bied uw klanten hun favoriete betaalmiddel aan!
Digitaal betalen is populairder dan ooit in België. Consumenten willen tegenwoordig zo eenvoudig mogelijk betalen. Met de kaart, met hun smartphone, contactloos… Kies dus voor het gebruiksgemak van uw klanten en gebruik elektronische betalingen in plaats van cash.
In de eerste 5 maanden van 2019 waren in ons land meer dan 1 miljard elektronische betalingen, een stijging van 12% tegenover dezelfde periode vorig jaar. Elektronische betalingen onder 5 euro stegen zelfs met 30%. Voor contactloos betalen, waarbij de klant zijn kaart of smartphone gewoon tegen een toestel houdt aan de kassa, klokt België af op 36 miljoen betalingen. Dat is 3 keer zoveel als in de eerste 5 maanden van 2018. Daarmee lopen we nog altijd achter op Nederland, waar maar liefst de helft van de elektronische betalingen contactloos is. Het groeipotentieel is dus enorm.
Om het uw klanten makkelijker te maken aan de kassa – en zo uw verkoop te verhogen – hebt u dus best een terminal die mee is met zijn tijd. Belfius bedacht een complete, gepersonaliseerde en aanpasbare betaaloplossing: de Belfius Pay Pack. Deze package bevat de aankoop of huur van vaste of mobiele terminals (inclusief kassasysteem en/of printer, als u dat wil), de installatie én de naverkoopdienst.
Gebruikt u liever geen terminal? Kies voor Payconiq by Bancontact! Deze mobiele oplossing kost maar 6 eurocent per transactie en er zijn geen installatie- of abonnementskosten.
#2 Win het vertrouwen van uw klant online!
1 op de 4 Belgen surft elke dag naar een webshop en 1 op de 5 doet elke week een onlineaankoop (1) ! Wat kopen ze dan precies? De vaste waarden – mode, schoenen, reizen en vliegtickets – scoren het best, maar ook klassieke producten als huis- en tuinaccessoires, farma, voeding en drank doen het uitstekend. Nieuwe technologieën maken online shoppen steeds eenvoudiger en geven consumenten heel wat meer keuzevrijheid. Een QR-betaalcode scannen in plaats van het ouderwetse tekenen met een kaartlezer? Ook voor u een troef, als u weet dat de laatste stap cruciaal is in een onlineverkoop.