Onze missie is om zinvol en inspirerend te zijn voor de Belgische samenleving (Meaningful & Inspiring for the Belgian Society), en daar is toegankelijkheid een essentieel onderdeel van.
Bij Belfius zijn we er voor u, in elke fase van uw leven. We zijn er dan ook van overtuigd dat iedereen toegang zou moeten hebben tot al onze diensten, zonder uitzondering. Iedereen heeft unieke behoeften, en daarom engageren we ons om oplossingen te ontwikkelen die tegemoetkomen aan de behoeften van mensen met speciale noden, en die van hun mantelzorgers.
Elke dag zetten we ons in om onze diensten nog toegankelijker en inclusiever te maken.
Ontdek hier hoe we u kunnen helpen om op elk moment toegang te krijgen tot onze diensten.
De meeste Belfius-kantoren zijn toegankelijk met een rolstoel of een ander medisch hulpmiddel waarmee u zich verplaatst. Contacteer gerust uw kantoor om na te gaan of het over alle faciliteiten beschikt die u nodig hebt.
85% van de Bancontact CASH-punten van Batopin zijn toegankelijk voor rolstoelgebruikers. Bovendien zijn er op sommige locaties specifieke kiosken ingericht met bijzondere aandacht voor toegankelijkheid, met voldoende ruimte voor een rolstoel en zonder trappen of niveauverschillen.
Al onze klanten moeten volledig zelfstandig toegang kunnen krijgen tot onze bankdiensten. Daarom hebben we al onze automaten uitgerust met een digitaal toetsenbord met braille-aanduidingen, zodat u in alle veiligheid geld kan afhalen.
Daarnaast ontwikkelden we ook Cashout en Recycler-geldautomaten met spraakassistentie, beschikbaar als u een koptelefoon aansluit. Als u klant bent bij Belfius, kan u deze assistentie gebruiken om in alle veiligheid uw pincode te wijzigen, uw saldo te raadplegen en geld af te halen.
Bent u geen Belfius-klant, dan kan u de spraakassistentie gebruiken om uw pincode te wijzigen en geld af te halen (alleen aan de Cashout-geldautomaten).
De Bancontact CASH-punten van Batopin zijn uitgerust met spraakassistentie en een toetsenbord in reliëf met braille-aanduidingen. Zo kan u volledig zelfstandig geld afhalen.
Als u wil, sturen we u uw Belfius-rekeninguittreksels in braille.
U kan dit gratis aanvragen in uw kantoor of via Belfius Connect.
Gebruikt u liever de telefoon, dan kan u met Belfius Phone Banking 24/7 gratis eenvoudige bankverrichtingen telefonisch uitvoeren in België én in het buitenland.
U kan bijvoorbeeld uw saldo checken, overschrijvingen doen, geld overzetten van uw éne rekening naar uw andere… Vraag de dienst Belfius Phone Banking aan via uw kantoor of telefonisch op 02 222 71 00.
U krijgt een aangepaste kaartlezer met een groter scherm, grotere toetsen en tekens, én een spraakmodule.
Zo kan u alle tekst die op het scherm verschijnt, ook beluisteren.
U kan de kaartlezer gratis bestellen in uw kantoor en dan krijgt u hem toegestuurd op uw thuisadres.
U kan volmacht geven, voor bepaalde of onbepaalde duur, aan een persoon naar keuze, zodat die toegang krijgt tot uw betaalrekeningen.
Deze persoon kan dan in bepaalde omstandigheden in uw naam handelen en o.a. geld van uw bankrekening afhalen, documenten ondertekenen en overschrijvingen doen.
Om volmacht te geven, maakt u een afspraak in uw Belfius-kantoor en komt u de documenten ondertekenen samen met de persoon aan wie u volmacht geeft. Vergeet ook zeker beiden uw identiteitskaart niet! Het is niet mogelijk om volmacht te geven via Belfius Direct Net of de Belfius-app.
De laatste update dateert van 18 maart 2024.