Logo
FR EN
NL
Scroll

Menu & zoekfunctie

Krijg hier een overzicht van de site en toegang tot de zoekfunctie

Sferisch menu

Klik hier om op de site te navigeren met het sferisch menu

artbeats logo
 

Diversificatie stuwt Belfius naar sterke halfjaarresultaten

 

Een krachtige partner zijn voor onze meer dan 3,8 miljoen klanten. Dit engagement maakt Belfius in de eerste jaarhelft van 2024 meer dan ooit waar. Voor jong tot oud, van starters tot grote ondernemingen, van overheden tot gezinnen, van de sterkste schouders tot de meest kwetsbare groepen. Dat doen we als stuwende kracht. Vanuit onze Love voor de Belgische samenleving en economie.

 

De klant altijd en overal centraal

 

Al meer dan 10 jaar hanteren we een duidelijke langetermijnstrategie op basis van een aantal cruciale pijlers. Starten doen we vanuit een gediversifieerd businessmodel als bank én verzekeraar, gericht op alle segmenten van de Belgische economie en samenleving. We volgen een strikt financieel en risicobeheer en kunnen bogen op een unieke bedrijfscultuur, door én voor onze geëngageerde medewerkers. En dan is er nog onze voortdurende drang om te innoveren met nieuwe technologieën zoals AI.

Maar bovenal: we stellen u als klant altijd en overal centraal. 

Marc Raisière, CEO Belfius

Het jarenlange vertrouwen van onze klanten én onze heldere langetermijnstrategie. Dit zijn de drivers achter de sterke halfjaarresultaten die we vandaag kunnen presenteren. Met ons gediversifieerd businessmodel zijn we vandaag meer dan ooit een bank-verzekeraar voor álle Belgen – van particulieren en ondernemers tot de publieke en sociale sector. We staan altijd klaar voor onze klanten, ook in moeilijke of meer uitdagende tijden. We blijven hen steunen en precies dat versterkt hun vertrouwen in Belfius. Dit vertrouwen is de basis van ons succes, en daarvoor wil ik onze klanten én onze medewerkers uit de grond van mijn hart bedanken. Samen blijven we bouwen aan een betekenisvolle toekomst. En blijven we klantentevredenheid centraal stellen bij alles wat we doen. Gedreven vanuit onze Love, onze sterke waarden en unieke bedrijfscultuur, elke dag opnieuw met veel passie en engagement.

Voor elke Belg. En voor een duurzame en futureproof samenleving.

 

Dankzij een sterk nettoresultaat van 482 miljoen euro kunnen we blijven investeren in producten en diensten die nog beter voldoen aan de behoeften van onze klanten. En ons blijven inzetten voor een sterker, duurzamer en mooier België. 

 

10,9 miljard euro nieuwe langetermijnkredieten aan de Belgische economie, waarvan:

  • 6,9 miljard euro aan ondernemers en ondernemingen 
    om groei en jobcreatie te stimuleren
  • 1,3 miljard euro aan publieke en sociale sector 
    voor de bouw van fietspaden, scholen, ziekenhuizen en zoveel meer
  • 2,7 miljard euro aan particulieren
    om wonen en leven betaalbaar en energiezuinig te houden
 

190,6 miljard euro totaal uitstaand bedrag sparen en beleggen

167.759 sociale rekeningen en talloze sociale producten voor OCMW’s
voor mensen in moeilijke situaties

2,8 miljard euro totaal uitstaand bedrag in de Toekomstfondsen
om maatschappelijk verantwoorde beleggingen te stimuleren

109.400 beleggers op digitaal beursplatform Re=Bel
om te investeren in bedrijven die het verschil maken voor de samenleving

een eigen vermogen van 11,6 miljard euro
om sterke solvabiliteit te garanderen

451 miljoen euro premie-incasso niet-leven (excl. gezondheid)
dankzij een uitstekende commerciële dynamiek en soliditeit

 

Samen bouwen aan een sterker België voor iedereen

 

Deze knappe halfjaarresultaten zijn stuk voor stuk ‘proof of Love’ die u overal tegenkomt. Hét resultaat van ons engagement voor een sterke economie en samenleving, ten dienste van iedereen. Als op-en-top Belgische bank-verzekeraar is dat ook waar we ons elke dag opnieuw voor inzetten.

Maar deze mooie cijfers zijn alleen mogelijk dankzij uw vertrouwen. En daarvoor willen we u oprecht bedanken.